Menu

Popłynęli canoe z Dolnego Śląska nad morze

Popłynęli z Dolnego Śląska nad morze własnoręcznie wykonaną łódką. Jej wykonanie zajęło 9 miesięcy. Jak doszło do wyprawy?

- Spotkałem się parę lat temu z kolegą, który tak samo jak ja biega długie dystanse. Kolega zbudował sobie własnoręcznie łódkę canoe i szukał kogoś do wyprawy. Zadzwonił do mnie z jednym pytaniem i była tylko jedna odpowiedź.  - mówi uczestnik wyprawy, Dariusz Kalisz.

Wyprawa rozpoczęła się 5 czerwca. Podróżnicy dotarli na miejsce startu z łódką na dachu.  Canoe zostało zwodowane w miejscowości Wąsosz. Mężczyźni mieli w planach dotarcie do ujścia Baryczy.

- Pierwszy etap 41km. Powiem szczerze, że był chyba jednym z trudniejszych. Był niski stan wody i łódkę trzeba było przenosić trzy razy przez jazy. Dotarliśmy do Odry i trzeba było już myśleć o noclegu. Przycumowaliśmy do małej wysepki i rozbiliśmy namiot. Największym utrapieniem były komary. Najlepszym specyfikiem na nie okazał się olejek waniliowy do ciast.   - mówi uczestnik wyprawy, Dariusz Kalisz.

Kolejnym punktem wyprawy był Krotoszyn.

- Szukaliśmy noclegu. Dzwonimy do pana z agroturystki  i ten mówi „200m przeniesiecie łódkę”. Okazało się, że to nie było 200m, a 600 przez chaszcze. Wyglądaliśmy, jakbyśmy przecierali szlaki w Wietnamie.   - mówi uczestnik wyprawy, Dariusz Kalisz.

Bywało też niebezpiecznie.

- Płynęliśmy Odrą. Monotonny odcinek około 20km i nagle coś usłyszałem. Pomyślałem, że to pewnie pociąg. W pewnym momencie kolega się obrócił i okazało się, że 20m za nami jest ogromna barka i trzeba było uciekać.   - mówi uczestnik wyprawy, Dariusz Kalisz.

Podróżnicy musieli się też zmagać ze Słońcem.

- W okolicach Polic tak paliło słońce, że musieliśmy płynąć ubrani na długo. Później złapał nas deszcz i musieliśmy uciekać  do brzegu.   - mówi uczestnik wyprawy, Dariusz Kalisz.

Podróżnicy trafili na wieczór panieński, w którym uczestniczyło 12 kobiet.

- Dziewczyny mówiły „O ładna łódka, co robicie, gdzie płyniecie?”. Porozmawialiśmy i się okazało, że załapaliśmy się na wieczór panieński. Już wiedziałem, że nie pośpimy, bo będzie głośno, a trzeba siły regenerować. Okazało się, że dziewczyny nie miały tam zamiaru nocować. Odbiły od brzegu i jeszcze dostaliśmy gadżety. Pełno jedzenia i nawet wino.  -  mówi uczestnik wyprawy, Dariusz Kalisz.

Kolejnym celem był Zalew Szczeciński. Podróżnikom udało się tam dotrzeć i skierowali się w stronę Wyspy Wolin. Stary wilk morski zalecił im, by przy tej pogodzie popłynęli na skróty od cypla do cypla.

- Dopłynęliśmy do Dziwnowa. Niestety do samego morza nie wpłynęliśmy, bo to było niemożliwe przez wiatr północny. Kilometr płynęliśmy około 25 minut. Przyjechał po nas kolega. Łódka na samochód i wróciliśmy.   - mówi uczestnik wyprawy, Dariusz Kalisz.

red
foto: użyczone
redakcja@walbrzych24.com

Komentarze

ArtCanoe (17 lipca 2021 18:17)
Mała pomyłka w tekście, nie chodzi tu o miejscowość Krotoszyn, tylko o Krosno Odrzańskie.
Tsss (28 czerwca 2021 8:26)
Az dziwnie sie czyta "mowi uczestnik wyprawy Dariusz Kalisz" zamiast "mowi prezydent Walbrzycharoman szelej" hehe Ogolnie gratulacje !:)

Dodaj komentarz

wyprawa  |   kalisz  |   dariusz  |   lodka  |   canoe  |

Gość Dnia - Dariusz Stawowy

Roman Szełemej wygrywa z 70-procentowym poparciem

Dariusz Stawowy: ''Liczę zdecydowanie na drugą turę''

Wałbrzych 24 aktualności

Wałbrzych 24 to wiodący portal informacyjny w mieście i regionie. Najważniejsze są dla nas informacje z Wałbrzycha, ale również piszemy o tym, co dzieje się w sąsiednich gminach takich jak  Świdnica, Boguszów - Gorce, Mieroszów, Szczawno Zdrój, Świebodzice, Głuszyca, czy Walim. Oprócz przekazywanych przez Wałbrzych 24 wiadomości, znajdziesz tu również wiele fotogalerii, rozmowy z zaproszonymi gośćmi, publicystykę czy informacje o wydarzeniach, imprezach i koncertach, które odbywają się w mieście czy okolicy.

Na stronie głównej Wałbrzych 24 znajdziecie aktualności czyli najnowsze informacje z miasta, jednak zachęcamy też do zaglądanie do innych kategorii - rozrywki, sportu, 112 czy do zakładki Po Sąsiedzku, gdzie znajdziecie wiadomości z okolicznych gmin.

Uprościliśmy też nawigację strony, by była bardziej intuicyjna, co ma ułatwić czytelnikom znalezienie szukanych informacji i jeszcze sprawniejsze poruszanie się po naszej stronie.

Wałbrzych najnowsze wiadomości

Często najnowsze wiadomości Wałbrzych tworzone są wspólnie z Wami - naszymi czytelnikami, za co serdecznie dziękujemy. Zachęcamy do przesyłania do nas informacji i zdjęć na adres: redakcja@walbrzych24.com.

Dzięki takiej współpracy jesteśmy w stanie szybko reagować i przekazywać Wam najnowsze informacje, pisać o realnych problemach miasta i mieszkańców. Zachęcamy też do śledzenia naszych social mediów - Facebook Wałbrzych 24, Facebook Telewizja Wałbrzych i kont na Instagramie.

Zachęcamy też do komentowania bieżących informacji z Wałbrzycha i okolic. Pod artykułami macie możliwość wyrażenia własnej opinii w komentarzach do czego gorąco zachęcamy.

Rozwiń
Do góry
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.